Slide background

Ένας στόχος χωρίς σχέδιο, είναι απλά μια ευχή

(Antoin de Saint-Exupéry)

Slide background

Τρώγε, για να ζεις και μη ζεις, για να τρως.

~Σωκράτης

Slide background

Το να τρως είναι αναγκαιότητα. Το να τρως έξυπνα είναι τέχνη.

~La Rochefoucauld,

Αβοκάντο. Το θαυμαστό «βουτυρόδεντρο» στο πιάτο μας!

Αβοκάντο. Το θαυμαστό «βουτυρόδεντρο» στο πιάτο μας!

Κατηγορίες: Πρόσφατες Αναρτήσεις. και Υπερτροφές.

Το αβοκάντο αποτελεί το μοναδικό φρούτο που είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Η υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο και φυτικές ίνες, το καθιστά επωφελές για τη διατήρηση της υγείας των κυττάρων και της καρδιάς. Επιπλέον, η λουτεΐνη, η βιταμίνη Ε και το φυλλικό οξύ, του χαρίζουν αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Είναι πηγή σιδήρου, μαγνησίου, χαλκού και μαγγανίου και συνιστάται σε γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η λιπαρή του σύσταση δρα ανασταλτικά στην απώλειας βάρους, καθώς, συγκριτικά με άλλα φρούτα έχει τις περισσότερες θερμίδες. Ενδεικτικά να πούμε πως, μια φέτα αβοκάντο έχει 50 θερμίδες και 5 γραμμάρια λίπους, ενώ ολόκληρο το φρούτο σχεδόν 320 θερμίδες. Βέβαια, τα λιπαρά που περιέχει, μπορεί να προσθέτουν θερμίδες, όμως αν η κατανάλωση γίνει με μέτρο, τότε μπορεί να ενισχύσει τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού, με αποτέλεσμα να συμβάλλει στη μείωση του λίπους.

Πως να διαλέξετε αβοκάντο
Το αβοκάντο σχηματικά θυμίζει αχλάδι, έχει βουτυρώδη υφή (έτσι δικαιολογείται και η ονομασία βουτυρόδεντρο) και σαρκώδες μεσοκάρπιο. Όταν είναι άγουρο, το χρώμα του εξωτερικά είναι πράσινο και εσωτερικά κίτρινο. Καθώς το φρούτο ωριμάζει αποκτά πιο σκούρα απόχρωση ενώ το εσωτερικό του γίνεται κιτρινοπράσινο με «βουτυρένια» σάρκα.

Κατά τη διαλογή, φροντίστε το φρούτο να είναι βαρύ και μαλακό. Για να καταλάβετε εάν είναι στο ιδανικό στάδιο ωρίμανσης θα πρέπει να ασκήσετε μια ελαφριά πίεση στην επιφάνεια του. Εάν αυτή υποχωρήσει τότε το φρούτο είναι κατάλληλο για κατανάλωση. Σε περίπτωση που είναι πολύ μαλακό σημαίνει πως το αβοκάντο παραείναι ώριμο

 

Αβοκάντο και υγεία
Πρόκειται για φρούτο με ιδιαίτερη σύσταση, γεγονός που έχει οδηγήσει τους επιστήμονες να ασχοληθούν λεπτομερώς με τις ιδιότητες που προκύπτουν από την κατανάλωση του.

Ασπίδα προστασίας για την καρδιά

Σύμφωνα με δημοσιευμένες μελέτες, έχει διαπιστωθεί πως η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε ω-3, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, έχουν θετική επίδραση στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς. Παράλληλα, επαναφέρουν τις φυσιολογικές τιμές της καλής χοληστερίνης, ενώ συμβάλλουν στη μείωση της εμφάνισης διαβήτη, στεφανιαίας νόσου και άλλων παθήσεων του μεταβολικού συνδρόμου. Συγχρόνως, το κάλιο εκτός από την ιδιότητα να προστατεύει την καρδιά, συμβάλλει και στην ομαλοποίηση της αρτηριακής πίεσης.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Η υγεία των κυττάρων, είναι κατά γενική ομολογία, το ζητούμενο για καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι γνωστές οι επιπτώσεις που έχουν οι ελεύθερες ρίζες (προϊόντα φυσικού μεταβολισμού), στον οργανισμό μας. Ρίζες, οι οποίες καταπολεμούνται με καροτενοειδή, γλουταθειόνη, βιταμίνες C και E. Πρόκειται για δραστικά στοιχεία που εντοπίζονται στη σάρκα του αβοκάντο και μπορούν να προστατεύσουν και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό και τη λειτουργία των λεμφοκυττάρων.

Πρωτεΐνη

Είναι ίσως το μοναδικό φρούτο που περιέχει ποσότητα πρωτεΐνης, η οποία χαρακτηρίζεται πιο χρήσιμη και από αυτή του κρέατος, αφού αξιοποιείται από τον οργανισμό αμέσως μόλις καταναλωθεί.

Το κουκούτσι του αβοκάντο
Χρειάζεται να σημειωθεί, πως τα περισσότερα ευεργετικά στοιχεία των αμινοξέων και των φυτικών ινών, περιέχονται στο σπόρο. Για την ακρίβεια, το κουκούτσι περιέχει το 65% των συνολικών αμινοξέων του αβοκάντο ενώ, έχει και τις περισσότερες ίνες από οποιοδήποτε άλλο φρούτο.

Ειδικότερα έχει:

Αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που καταπολεμούν την αρθρίτιδα και τα προβλήματα στομάχου.
Φυσικό κολλαγόνο που συσφίγγει το δέρμα.
Φυτικές ίνες που ενισχύουν τον κορεσμό.
Υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, που αποτρέπουν την εξάπλωση των όγκων.

Συνταγές με βασικό συστατικό το αβοκάντο
Η γεύση του είναι ουδέτερη. Χρησιμοποιείται κυρίως σε σαλάτες και ορεκτικά καθώς επίσης σε συνταγές για σούπες και σάλτσες.

Μπρουσκέτα με ανθότυρο και σολωμό

Μια γρήγορη ελαφριά συνταγή με εξαιρετικό γευστικό αποτέλεσμα.

Υλικά:

1 ώριμο αβοκάντο
4 φέτες ψωμί
100 γρ. σολομό καπνιστό
100 γρ. ανθότυρο
πιπέρι
χυμό λεμονιού
Εκτέλεση:
Αφού καθαρίσετε το φρούτο, το κόβετε σε λεπτές φέτες. Το ίδιο ακριβώς κάνετε με το ανθότυρο και τον σολωμό. Βάζετε τις φέτες του αβοκάντο, του ανθότυρου και του σολομού, επάνω στο ψωμί. Τέλος, ρίχνετε λίγο πιπέρι και στύβετε μερικές σταγόνες λεμόνι.

Παρενέργειες – Αντενδείξεις
Δεν έχει σημειωθεί κάποια αναφορά σχετικά με παρενέργειες που προκύπτουν ύστερα από κατανάλωση αβοκάντο, ωστόσο έχει παρατηρηθεί εκδήλωση ελαφριάς μορφής αλλεργιών.

Άτομα που είναι αλλεργικά στη γύρη, σε περίπτωση που καταναλώσουν αβοκάντο, θα εκδηλώσουν συμπτώματα τοπικά, στο λαιμό και στο στόμα.
Άτομα που είναι αλλεργικά στο φυσικό λάστιχο των φρούτων, θα εκδηλώσουν κοιλιακό πόνο και εμετό.

 

Συνταγή για μάσκα ομορφιάς
Πάρτε μισό αβοκάντο, λιώστε το και προσθέτετε 1 κουταλάκι μέλι και 1 κουταλάκι γιαούρτι. Αφού ανακατέψετε, εφαρμόζετε το μείγμα στο πρόσωπό για 15 λεπτά.  Ξεπλύνετε με χλιαρό νερό.

Για ευαίσθητες επιδερμίδες χρησιμοποιείστε 1 ολόκληρο αβοκάντο και 3 σταγόνες αμυγδαλέλαιο. Εφαρμόζετε με τον ίδιο τρόπο για 30 λεπτά.

Εάν, αντί για μέλι και γιαούρτι προσθέσετε ελαιόλαδο και αυγό, τότε θα έχετε φτιάξει μάσκα για τα μαλλιά. Απλώνετε το μείγμα για 10 λεπτά, μια φορά την εβδομάδα.

Σκέτο λιωμένο αβοκάντο είναι κατάλληλο για εγκαύματα και ενυδάτωση του δέρματος.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ